Lokal markedsføring

Lokal markedsføring

Lokale kunder søger efter dig online

46% af alle søgninger på Google er relaterede til en bestemt by eller landsdel.
Det kan være “Massør Kolding”, “Murer Korsør” eller “Føtex Herning”.

Derfor skal du benytte dig af lokal markedsføring på nettet, og det vil jeg gerne hjælpe dig med.

Ring eller brug kontaktformularen for en uforpligtende snak.

Hvad er lokal markedsføring?

Lokal markedsføring er ganske enkelt strategien for at markedsføre produkter eller ydelser til lokalområdet.
I praksis kan lokal markedsføring udføres på mange måder. Her kommer nogle eksempler:

  • Uddeling af flyers.
  • Annoncering i lokalaviser.
  • Annoncering i lokalradio.
  • Sponsorering af lokale foreninger.
  • Tilmelding til lokale Linkkataloger.
  • Optimering af Google  My Business profil.
  • Være aktiv på sociale medier med lokalforankring.
  • Søgemaskineoptimeret hjemmeside målrettet det lokale marked.


Søgemaskinerne skal hurtigt og nemt kunne aflæse, at du henvender dig til lokalområdet med dine produkter eller ydelser.

På denne side kan du læse om lokal markedsføring på nettet, og hvordan jeg kan hjælpe dig.

Virksomheder som forstår at kunderne bruger nettet til søgninger efter lokale produkter/ydelser, vil komme foran konkurrenterne.
Nedenstående tal er fra USA. Der findes ikke lignende tal fra Danmark, men vi plejer at være i front på dette område.

46%

46% af alle søgninger på Google er søgninger efter lokal information (Kilde: GoGulf ).

61%

61% af mobilsøgere er mere tilbøjelig til at kontakte en lokal virksomhed, hvis de har et mobilvenligt websted (Kilde: HubSpot Marketing Statistics ).

72%

72% af forbrugerne, der foretog en lokal søgning, besøgte en butik inden for 10 km (Kilde: HubSpot Marketing Statistics ).

88%

88% af søgningerne efter lokale virksomheder på en mobiltelefon, enten ringer eller besøger virksomheden inden for 24 timer. (Kilde: Nectafy).

Vigtige brikker i lokal markedsføring

Her er nogle områder, hvor jeg med min ekspertise, kan hjælpe dig med din lokale markedsføring.

Google My Business

En optimeret profil på Google My Business er en af de vigtigste metoder til at blive fundet lokalt.
Mange har en profil, men den er ikke optimeret i forhold til søgeord, tekst billeder, åbningstider og ikke mindst anbefalinger fra tidligere kunder.

Sociale medier

De sociale medier bliver i stigende grad brugt til problemløsning og få anbefalinger. Det kan være en øm skulder som skal masseres væk, anbefaling af den bedste pizza, hvornår butik xx har åbent osv.
Derfor bør du være aktiv på de sociale medier.
Ikke for direkte salg, men for at fremstå som eksperten.

Søgeord

Et søgeord er det ord eller sætning dine potentielle kunder bruger når de leder efter en lokal produkt eller ydelse.
Dine sider skal indeholde de søgeord som matcher din forretning plus geografisk placering. Der er forskellige typer søgeord som afhænger af, hvor langt læseren er i købsbeslutningen.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering handler om optimering af din hjemmeside i forhold til dine besøgende, og hvordan din side fremstår set med Googles briller.
Både dine besøgende og Google skal hurtigt kunne aflæse, hvad du tilbyder det lokale marked.

Linkbuilding

Links er vigtige for at understøtte din placering i det lokale marked.
Links kan komme fra de sociale medier, udvalgte kataloger, samarbejdspartnere, sponsorater osv.
Det er vigtigt at få de rigtige links, da forkerte links ikke gøre nogen gavn og i nogle tilfælde kan være skadelige for din placering.

Lokale ambassadører (omdømme)

Din virksomheds omdømme har direkte indflydelse på din placering i Google og dermed dit salg.
Det kan derfor betale sig at få eksisterende kunder til at være lokale ambassadører. Det gælder både anmeldelser og anbefalinger på Google My Business, Trustpilot, sociale medier osv.