Lokal markedsføring

Lokal markedsføring

De fleste kunder benytter Google, sociale medier eller mund til mund metoden,
når de skal finde en lokal håndværker, behandler, butik, restaurant mm.
Derfor er lokal markedsføring vigtig for dig som ønsker kunder fra lokalområdet.

Er du bedre til lokal markedsføring i forhold til dine konkurrenter,
så er det dig som får kunderne.

Din hjemmeside

Din hjemmeside skal være sikker, hurtig og lynhurtigt fortælle den besøgende om han eller hun er kommet det rigtige sted.

  • Adressen (URL) skal indeholde https (hængelås).
  • Din hjemmeside skal komme frem indenfor 2 – 3 sekunder.
  • Den øverste 1/3 af salgssiden, skal fortælle hvad den besøgende får ud af at kontakte dig.

Skriv det kunderne efterspørger

Din hjemmeside skal indeholde de søgeord og synonymer potentielle kunder efterspørger. 

Hedder det græsslåmaskine eller plæneklipper?
Det ene ord søges der efter mere end 6.000 gange hver måned, mens det andet har godt 4.000 søgninger.
Det ene ord bruges mest på sjælland mens det andet ord mest bruges i Sydjylland.

Hvilke søgeord og synonymer du skal bruge på din hjemmeside kan en søgeord- og konkurrentanalyse afgøre.

Links

Links er andre hjemmesider som henviser til din hjemmeside.
Er du og din konkurrent lige gode, kan det være antallet af links som afgøre hvem som ligger øverst hos Google.
Et link er dog ikke bare et link. Et lokalt relevant link kan være bedre end tre ikke relevante links.

Omtale, anmeldelser og anbefalinger

Når folk ønsker at besøge en ny butik, håndværker, behandler eller et nyt sted, som de ikke kender, starter de som oftest med at søge efter andres erfaringer.
Det gør de på:

  • Søgemaskinerne.
  • De sociale medier.
  • Venner og kollegaer.

Derfor skal du arbejde aktivt med dine anmeldelser  og anbefalinger.

Google My Business

Google My business er den hurtigste, billigste og nemmeste vej til side ét på Google, hvis du arbejder med lokale kunder..
Men du er ikke alene og derfor vigtigt at Google My Business viser de rigtige oplysninger.

Google har sikkert allerede registreret dit firmanavn, adresse, telefonnummer og måske adressen til din hjemmeside. MEN det har Google også på dine konkurrenter.

Du skal derfor aktivt arbejde med Google My Business.
Det gør du ved at tage ejerskab over profilen. Det betyder du kan:

  • Beskrive din virksomhed med op til 750 tegn.
  • Indsætte billeder af dit arbejde, medarbejdere, butik, restaurant, klinik osv.
  • Du kan vælge hvilke søgeord du gerne vil findes på.
  • Du kan administrere og svare på anmeldelser.
  • Du kan administrere og svare på spørgsmål fra dine potentielle kunder.

Annoncering

Online annoncering er, lige som Google My Business, en hurtig vej til at profillere din virksomhed overfor kommende kunder.

Google Ads og facebook er de to store spillere, som begge kan vise annoncer i et begrænset geografisk område.
Du kan også vise annoncer til de som allerede har besøgt din hjemmeside.

Mulighederne er mange og jeg hjælper dig gerne.
Du kan også læse mit blogindlæg om lokal seo her

Skal vi tage en uforpligtende snak om, hvad du kan får ud af lokal markedsføring?

Det siger mine kunder

Siden 1. feb. har Webdus stået for markedsføringen i StressAkademiet.

Det er bl.a. opslag på Facebook og LinkedIn samt skrivning af nyhedsbreve, SEO optimering, opdatering af min hjemmeside m.m.

Jeg er meget tilfreds med Finns arbejde og indsats og kan allerede nu sige, at det har resulteret i konkrete henvendelser og opgaver.

Birgitte Rosenlund
Indehaver, Kursusdesigner & Facilitator
Stressakademiet.dk

Webdus/Finn har hjulpet mig som nystartet selvstændig til at navigere i junglen af online markedsføring, i mit tilfælde bl.a. Google og Facebook.

Finn evner at forklare tingene på en letforståelig måde og er samtidig meget tålmodig og god til at tilpasse sig kundens behov, dette både i 1:1 situationer samt kursusforløb.

Det giver de bedste forudsætninger for et godt samarbejde👍
Han har også hjulpet mig i gang med min hjemmeside, og har lavet nogle super gode instruktionsvideoer, så jeg selv kan tage over, der hvor han har klargjort det i forhold til mine ønsker.

Jeg kan kun anbefale dig at tage kontakt til Webdus, hvis du vil have kompetent og grundig rådgivning samt professionel hjælp til din markedsføring eller hjemmeside

Heidi Halgård
Mindful Moving Fødselsforberedelse og gravidmotion
Heidihalgaard.dk